Friday, December 19, 2008


A Madrid judge has ordered broadcaster Telecinco to pay 240,000 euros to former Spanish premier, José María Aznar and his wife Ana Botella, for falsely reporting that the couple had separated after supposed infidelity by the former leader. The couple married in 1977 and have three children.

The claims were made in November 2007 on the popular daily gossip show 'Aqui hay tomate', which has since been taken off the air.

Aznar, 55, who served as prime minister for two terms between 1996 and 2004 as leader of the Partido Popular, called the reports "false" and "degrading" and insisted he would take legal action against any media outlet repeating the slander. Ana Botella is a PP councillor in Madrid and has not commented on the rumours.

In its ruling the court said the couple had suffered “illegitimate interferences regarding their fundamental rights to honour and personal and family privacy”.

Fair enough.

They say there is no smoke without fire although I find it hard to envisage anybody getting the ‘hots’ for José María. Yet earlier this year there were scandalous rumours that emanated from Morocco that Aznar was the father of the French Minister for Justice Rachida Dati’s love child.

I know that power is meant to be an aphrodisiac but even so. Please, can somebody tell me what Aznar has got apart from 240,000 euros.

No comments: